براي همه صاحبان مشاغل و کسب و کارها و کساني که با مشتري سرو کار دارند، بسيار حائز اهميت است که بتوانند علاوه بر جذب مشتري، در برقراري ارتباط موثر با مشتريان نيز گام بردارند. اين دسته از افراد در راستاي تحقق اين هدف و براي برقراري ارتباط موثر و مديريت ارتباط با مشتريان خود از سيستم ها و روش هاي مختلفي بهره مي گيرند. راه اندازي نرم افزار باشگاه مشتريان يکي از موثرترين راه هاي توسعه ارتباط با مشتريان يک سازمان، مجموعه يا شرکت است که افراد را به ادامه‌ روند خريد و استفاده از خدمات و محصولات ترغيب مي نمايد. پيش نياز ايجاد چنين سيستمي وجود يک نرم افزار باشگاه مشتريان است که از زيرمجموعه نرم افزارهاي مديريت ارتباط با مشتريان محسوب مي شود. نرم افزار باشگاه مشتريان نوعي سيستم نرم افزاري هوشمند، هدفمند و توسعه يافته است که اين امکان را به شما مي دهد تا به راحتي مشتريان خود را مديريت کنيد و با پياده سازي انواع الگوهاي ذهني خود به وفادارسازي مشتريان به خود بپردازيد. نرم افزار وفاداري مشتريان همچنين باعث مي شود که مشتريان جديد کسب نماييد و آن ها را به خريد بيشتر ترغيب کنيد که در نتيجه آن ميزان فروش و سود شما نيز افزايش خواهد يافت    .


هدف باشگاه مشتريان


اصلي ترين هدف باشگاه مشتريان، فعال نمودن مشتريان و افزايش ميزان وفاداري آن ها است زيرا مشتري عامل اصلي موفقيت يک کسب و کار است. باشگاه مشتريان ابزاريست که مي تواند دسترسي به اين هدف را ميسر سازد. باشگاه مشتريان به صورت هدفمند ايجاد مي گردد و برنامه‌ هاي پيوسته و منظمي براي مشتريان دارد. در واقع هدف باشگاه مشتريان تشويق مشتريان به فعاليت بيشتر، جمع آوري اطلاعات مشتريان و همچنين افزايش وفاداري آن ها و در يک کلام تبديل مشتريان بالفعل به مشتريان وفادار و دائمي است به صورتي که ساير کسب و کارها قادر نباشند به راحتي نظر آنان را تغيير دهند.


مزاياي نرم افزار باشگاه مشتريان


·       ايجاد ارتباط دوطرفه


·       تقويت تعامل و ارتباط با مشتريان


·       ارائه خدمات با سرعت و دقت بيشتر در مدت زمان کمتر


·       آگاهي از ميزان تقاضا از هر کالا/ خدمات و محبوبيت آن بين مشتريان


·       ايجاد امکانات بيشتر براي معرفي بهتر سازمان و يا محصولات


·       در اختيار داشتن منبع اطلاعاتي بسيار قوي از عملکرد مشتريان سازمان


·       شناخت و کسب دانش از احتياجات و نيازهاي مشتريان


·       اندازه گيري و ارزيابي ميزان رضايت مشتريان


·       تحليل و ارزيابي ميزان فروش سازمان


·       ايجاد نظرسنجي هاي دوره اي و هدفمند از مشتريان


·       ايجاد زيرساخت هاي لازم براي دريافت شکايات، پيشنهادات و انتقادات


·       ايجاد انگيزه در مشتري براي تقويت ميزان وفاداري


·       تقويت برند و تبليغات به صورت شفاهي


·       صرفه جويي در هزينه‌هاي مربوط به تبليغات و بازاريابي


·       درآمدزايي و افزايش سودآوري در سازمان به جهت حفظ مشتريان فعلي و ايجاد تداوم در خريد آن ها


·       حرکت به سمت ايجاد مشتريان هوادار و ارائه سرويس هاي ويژه به مشتريان هوادار


طراحي باشگاه مشتريان


طراحي باشگاه مشتريان مهم ترين اصل جهت جذب مشتري جديد و حفظ مشتريان فعلي است. بر اساس مطالعاتي که در اين زمينه صورت گرفته است مي توان چنين بيان نمود که طراحي چنين سيستمي اثربخش ترين برنامه در راستاي افزايش ميزان وفاداري مشتريان است. بنابراين بهتر است طراحي باشگاه مشتريان در جهت گسترش روابط با مشتريان کنوني و دريافت مشارکت هر چه بيشتر آن ها صورت گيرد.


 نتايج راه اندازي باشگاه وفاداري مشتريان


راه اندازي باشگاه مشتريان مي تواند منجر به افزايش فروش، خريد بيشتر مشتريان و سود و درآمد بيشتري براي فروشگاه شود. هنگامي که تصميم به ايجاد چنين سيستمي مي گيريد به اين فکر کنيد که چه امکاناتي براي کسب و کار شما مورد نياز است، شما سيستمي مي خواهيد که برايتان سود آور باشد و همچنين باعث رضايت مشتريان شود. راه اندازي يک باشگاه وفاداري در مرحله اول نياز به جمع ‌آوري اطلاعات اوليه و يک برنامه ‌ريزي مدون در راستاي پياده ‌سازي باشگاه مشتريان دارد. براي اين منظور بايد ابتدا داده‌ هاي مربوط به عادت‌ هاي خريد مشتريان فعلي را جمع آوري کنيد و سپس از ميان آن ها سودآورترين مشتريان را بيابيد. لازمه راه اندازي باشگاه مشتريان طي کردن مراحل ذيل است:


·       آگاهي از آنچه مشتري از ما مي خواهد


·       مهيا نمودن ابزارهاي لازم جهت تامين نياز مشتري


·       اهداف خود را مشخص نماييد


·       تعيين سازمان اجرايي


·       مشخص نمودن حدود و قصور


·       جمع آوري اطلاعات مشتريان


·       طراحي يک ادبيات براي باشگاه


·       هزينه مراحل راه اندازي باشگاه مشتريان


·       مشخص نمودن روش هاي دسته بندي مشتريان


·       تعيين عوامل موثر بر وفاداري مشتريان


·       طراحي روش هاي عضويت، کسب امتياز و خروج از باشگاه


·       طراحي سناريو جهت ايجاد ارتباط


·       نحوه ارتباط حضوري با اعضا


·       دستورالعمل برگزاري مراسمي نظير افتتاحيه و جشن ها


·       فراهم نمودن زيرساخت هاي فناوري


·       اجراي آزمايشي باشگاه


امکانات نرم افزار باشگاه مشتريان


امکانات نرم افزار باشگاه مشتريان به نوع نرم افزاري که سازمان ها براي کسب و کار خود راه اندازي مي کنند بستگي دارد. طراحي نرم افزار باشگاه مشتريان متناسب با نوع کسب و کار انجام مي گيرد و قادر است خدماتي را به کاربران ارائه نمايد. اما به صورت کلي امکانات نرم افزار وفاداري مشتري شامل پنل مديريت و مشتري، کارت باشگاه مشتريان، پنل هاي گزارش گيري و … مي باشد. معمولا در تمام نرم افزارهاي ارائه شده براي باشگاه مشتريان، مشتري طبق رتبه بندي صورت گرفته در يک سطح و رتبه خاصي قرار مي گيرد. براي رسيدن به هر رتبه نيز شرايطي در نظر گرفته مي شود که مي تواند بر اساس شاخص هايي نظير امتياز، ميزان خريد، تعداد خريد، دفعات خريد، زمان خريد و . تعريف شود. براي هر سطح امتيازات يا پيشنهادات خاصي در نظر گرفته مي شود که به مشتريان همان سطح تعلق مي گيرد. به اين ترتيب مشتري عضو در باشگاه علاوه بر اين که در هنگام خريد از شرايط بهتري برخوردار مي گردد ايجاد حس رضايت و وفاداري وي نيز بيشتر مي شود و به برند شما وفادار مي ماند.


 

ويژگي هاي بهترين نرم افزار باشگاه مشتريان

يک نرم افزار باشگاه مشتريان خوب چه ويژگي هايي دارد؟

همه چيز درباره نرم افزار باشگاه مشتريان

مشتريان ,باشگاه ,مي ,نرم ,ايجاد ,مشتريان·       ,باشگاه مشتريان ,نرم افزار ,افزار باشگاه ,کسب و ,راه اندازي ,افزار باشگاه مشتريان ,اندازي باشگاه مشتريان ,افزايش ميزان وفاداري

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها


. مطالب اینترنتی Amy دکوراسيون Branding - Marketing Reserach keinavoltu lolehservice fanusul آنتي ويروس eset sioperlito